Monday, December 6, 2010

kesyian upin n ipin

Tadi cousin aku datang,dier citer kat aku,dier adalah terima satu email nie yang mengatakan bahawa upin n ipin dikaitkan dengan USA n Israel...urm,aku mcm terpikir "YEKE??"

x puas hati 4 jam selepas tue(sempat laa jugaks tgk tv dulu sambil x puas ati:) time2 aku nak melelapkan mata,aku capai laptop aku dulu,nak harvest tanaman kat barn buddy katakan....huhu....

okies,aku pown google laa,n dapat laa article nie;

Sebutlah Uffin bukan Upin sebab Upin dalam bahasa Aramaic bermaksud “Aku benci Rasul.”
Sebutlah Ariffin bukan Ipin sebab Ipin dalam bahasa Syriac bermaksud “ Aku suka Israel .”
Ini diburukkan lagi oleh penggunaan huruf “U” pada baju Upin dan “I” pada baju Ipin.
“U” bermaksud “ USA ”
“I” bermaksud “ Israel ”
Terbuktilah bahawa Upin & Ipin juga merupakan agenda tersembunyi Yahudi
dalam melemahkan akidah umat Islam. Mereka menggunakan Upin & Ipin sebagai
jarum halus terbaru setelah mereka gagal dalam misi Pokemon, Doraemon,
Digimon dan Mamula Moon.




Aku terbaca dalam satu blog tue,dier kata dier dah terai search upin dalam bahasa Aramaic tue n x jumpa apa2 makna pown utk upin tue,okies laa,aku pulak terai,aku pown google laa makna upin tue,yang kelakonya aku dapat satu makna yang cukup menarik sampai nak terputus urat perut aku...
UPIN bermaksud Unique Physician Identification Number

haduiiihhh laa,memang nak putus urat perut aku nie,boley pulak nama upin tue dikaitakan dengan information system,klu upin taw mesti dia bangga abis laa...haahhaa

Aku tertanya-tanya :

 KENAPA timbulnya isu ini????

 KENAPA di zaman millenium nie kononnya semua dihujung jari,ada juga org percaya membuta tuli????


KENAPAAA.............

herannnn aku,kesiyan upin n ipin,x pasal2 kena fitnah dah laa tue,anak sedara aku memang minat gler upin n ipin,sampai menangis-nangis klu aku x bukak cerita upin n ipin,klu dah bukak dia pown jerit HAIIIIII!!!!(Trademark upin n ipin laa:)

timbul perasaan nak marah,kenapa bila ada orang berjaya jerk mesti ada pihak nak cuba jatuhkan??dengki sangat ker dengan upin n ipin tue??? 

cuber laa PK sket,x der otak ker???

cubalaa kter support sket cerita org kta yang berjaya meluaskan pengaruh ke Singapore,indonesia n beberapa negara kat Asia laa sebab upin kan disney dah beli,kompem sper yg langgan channel disney dapat tengok kan....

nasihat aku kepada pembaca,memang susah nak halang kontrovesi mcm nie,tapi kita sebagai pembaca yang berakal boley fikir mana baik mana buruk,kita boley kaji menda tue,yerlaa,internet nie bukan hiburan semata kan,ia juga boley dijadikkan satu medan ilmu,jadiknya, semua itu terserah kepada pembaca tue sendiri nak percaya atau tidak..... 




No comments:

Post a Comment